سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک زندگی

3001661

خاصیت بی نظیر این گل برای تقویت اعصاب و قلب و آرامبخش

مهدی کریمی محقق طب سنتی درباره گل محمدی اظهار داشت: گل محمدی ملین، ملایم، ضدعفونی کننده، مقوی اعصاب و قلب و آرام‌بخش است.

به‌گفته وی گل محمدی کاهنده میل جنسی است و برای رفع سردرد و تقویت اعصاب مفید است. گلاب مالیدن به صورت بعد از حمام، خون رسانی به پوست را افزایش داده که به خوش‌رنگ شدن رنگ چهره کمک می‌کند چرا که منافذ پوست بعد از حمام باز شده و  گلاب جذب پوست می‌شود.

این محقق طب سنتی افزود: شستن صورت با گلاب برای رفع استرس و افسردگی مفید است، همچنین گلاب در تعادل اخلاط مغزی مفید است.

وی گفت: از گل محمدی مربا تهیه می‌کنند که خوردن آن در دوران نقاهت بسیار مقوی، مغذی است و غش، ضعف و بی‌هوشی را رفع می‌کند، البته مصرف زیاد گلاب پوست را حساس می‌کند.

خواص گل قند

کریمی ادامه داد: گل قند از گل محمدی و عسل تهیه می‌شود که در عطاری‌ها و داروخانه‌ها وجود دارد، دارویی بسیار مقوی که ملین و لطیف برای پیران و افراد حساس مثل کودکان و زنان حامله است، همچنین حافظ جنین زنان حامله نیز است.

این محقق طب سنتی بیان کرد: گل قند ملین‌طبع و رافع یبوست, رطوبت‌بخش و نرم‌کننده، مقوی مغز، معده، کبد و قلب است، البته مصرف بیش از حد موجب دل‌درد می‌شود.


3001700

قند بسیار شیرین و خوشمزه است، اما مثل بیشتر خوردنی‌های خوشمزه سالم نیست. با این حال مصرف جهانی قند و شکر به صورت چشمگیری رو به افزایش است. چند واقعیت راجع به قند که البته دوست نداریم بدانیم!

چند واقعیت راجع به قند که البته دوست نداریم بدانیم!

ادامه مطلب...

0007613237

بهروز جنت درباره مصرف فراورده‌های آسیب رسان گفت: فرآورده پف کرده بلغور ذرت، نوعی اسنک است که در واحدهای صنعتی به وسیله دستگاهی بنام اکسترودر بر پایه بلغور ذرت تهیه می شود، همچنین این محصولات که در کشور ما با نام عمومی پفک شناخته می شود؛ عمدتاً حاوی بلغور ذرت، روغن، پودر پنیر یا آب پنیر، نمک، رنگ های طبیعی یا رنگ های مصنوعی است.

ادامه مطلب...

0007613227

خواه شما تصمیم دارید که صاحب فرزندی شوید یا خواه که اکنون پدر یا مادر هستید، شاید شنیده باشید که خواندن داستان برای فرزند خردسال تان هنگام خواب در شب، بسیار مفید می باشد.

علی رغم این واقعیت که اکثر والدین تمایلی به این کار ندارند، آن هم به دلیل این که یک روز کاری طولانی، آن چند دقیقه کتاب خوانی را برای آنها خسته کننده و آزاردهنده می سازد، اما آن، تاثیر مثبتی بر سلامت روحی و روانی و احساسی و هیجانی کودک شما می گذارد.

ادامه مطلب...

برخی مسایل هستند که باید حتماً به فرزندان عزیز خود بیاموزید. کودکان آسیب‌پذیر، ساده و ترسو هستند. این وظیفه والدین است آنها را برای رویارویی با برخی مشکلات و بلاها آماده کنند.

ادامه مطلب...

فرزند شما به تازگی از الفاظی استفاده می‌کند که چندان مناسب نیست. برای اولین بار که حرف زشتی از دهانش درآمد چه رفتاری با او داشتید؟ در عین متعجب بودن از لحن کودکانه او خنده‌تان گرفت یا تنبیهش کردید؟ گرچه فرزندتان منظوری از بیان الفاظ نامناسب ندارد اما به هر حال هر والدی ترجیح می‌دهد فرزندش مودبانه برخورد کند. اگر نمی‌دانید چطور باید با این موضوع کنار بیایید و به فرزندتان بفهمانید نباید فحش بدهد، توصیه‌های دکتر خوشابی فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوانان را بخوانید.

ادامه مطلب...

3002768

احتمالا متوجه شده‌اید که هرچند وقت یکبار هنگام صاف کردن چروک‌های لباس روی آن رد به جا می‌ماند. این مسئله به دلیل مواد معدنی یا ذرات داخل اتو یا چسبیده به صفحه آن است. در این صورت هر چند وقت یک بار آن را به روش زیر تمیز نمایید.

ادامه مطلب...

3002579

آرایش چشم یکی از مهم ترین قسمت های آرایش صورت علی الخصوص برای خانم های عینکی است. با ما همراه شوید و نکته های مهم آرایشی مخصوص آرایش چشم خانم های عینکی را بدانید.

سخت می‌توان مطالبی درباره آرایش دختران عینکی پیدا کرد. اما در این مطلب که در سه بخش آمده، می‌توانید مطالبی در این زمینه بخوانید. چند نکته کلیدی برای دختران عینکی در این مطلب آمده است.

ادامه مطلب...